مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

آقای ظریف متاسفم
آقای ظریف متاسفم
بخش تعاملی الف - علی روندی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
دومین دور مذاکرات هسته ای بدون نتیجه ای پایان یافت و قرار شد دور سوم مذاکرات ۲۹ آبان ماه دنبال شود، آقای ظریف وزیر امورخارجه کشورمان باز گشت در حالی که به اندازه یک تیم مقام سومی ورزش از او استقبال و تقدیر نشد.

آقای ظریف وقتی هر بچه ممیزی خود را صاحب نظر در عالم پیچیده سیاست می داند و نمی دانند عالم سیاست بسان کوه یخ ذره ای بیرون از آب دارد ولی بخش اعظم آن درون و همرنگ آب است و چشمانی تیز می خواهد تا ببیند، چرا لگام این مذاکرات را به همان عالمان سیاست که بر تو می تازند نمی سپاری؟ کسانی که نمی خواهد یا نمی توانند باور کنند دیوار بلند بی اعتمادی چنان مستحکم است که مردان جهاندیده و عزم آهنین می طلبد تا رخنه ای در آن ایجاد کند.

آقای ظریف تو که با رنج و بیماری ناشی از کمر درد حاضر نیستی در انجام وظایف خود قصور کنی و با ویلچر به جلسات می روی، می گویند توی هواپیما مسیر چند ساعته را دراز می کشی مانند دیگران با اولین مشکل بیرون بیا و به هتل خود برو، یک دست غذای توپ سفارش بده، دوش بگیر و آرام و راحت بخواب فوقش اینه که تحریم و فشار اقتصادی را بیشتر کنند، ملت تحت فشار قرار می گیرد ما که بخیل نیستیم هزار ماشاء الله آنقدر حقوق می گیری که تحریم بر روی تو بی اثر باشد پس بی خیال دنیا.

تازه اگر جلسات را با لجبازی ترک می کردی و با فریاد بلند می گفتی انرژی هسته ای حق ماست و یک قدم عقب نمی نشینیم و اصلا" مذاکره تعطیل، اکنون روزنامه های کیهان و رسالت و ... عکس تورا بر صفحه اول می زدند و زنده باد زنده باد را بالا، پایین، چپ و راست آن با خط درشت می نوشتند و شاید تازه آن وقت می فهمیدی که افراطی بودن چه لذتی دارد!

کهنه کار دنیای سیاست باید روش ماهیگیری در هر شرایطی را بداند تو که پاسخ اعتماد رهبری را با پافشاری بر اصول مد نظر رهبر انقلاب و در راستای سیاست های اعلام شده ایشان دادی و معلوم گشت که اصرار بر خواسته مردم و رهبری هزینه دارد چرا می خواهی هزینه روی دست خود بگذاری؟ می بینیم گاهی از سوی نمایندگان همراه بیژن زنگنه که شب و روز می دود تا میزان صادرات نفت ایران را افزایش دهد و بتواند اندکی از اجماع جهانی علیه نفت ایران را بشکند با استیضاح مورد تهدید قرار می گیری! ممکن است از پشت سر هم به تو شلیک کنند پس از این مهلکه گریختن شرط اول می باشد، اگر می خواهی بمانی باید با تن رنجور و بیمارت در چند جبهه رو در روی نبرد کنی اول بیماری دوم دشمنان درونی سوم دشمنان خارجی.

ایستادی و گفتی توافق بدون لغو تحریم بی معناست، غنی سازی را متوقف نمی کنیم و غرب در مقابل هرگام ما باید گامی متناسب بردارد، این سه شرط از ابتدا سخن و گفتمان انقلاب و خواست ملت بود را قاطعانه پشت میز مذاکره بیان داشتی پس وظیفه خود را انجام دادی و معلوم نیست این همه اصرار بر امضای توافق نامه برای چیست وظیفه ات همین بود رسالت خود را انجام دادی پس بی خیال!

از ما گفتن اگر می خواهی فردا با تیغ استیضاح به سراغت نیایند تو نیز مانند پیشینیان قهر کن و فواصل جلسات را چند ماهه و چند ساله کن و هر بار بگو این مذاکره برای مذاکره است پس خدا حافظ تا سال بعد.

البته اینها سفارش و نظر یک شهروند عادی است که هر روز اخبار هسته ای و مذاکرات را پیگیری می نماید و شاید تو اعتماد رهبر را بالاتر از هزاران سوت و کف زدن بدانی و خود را یک سرباز پای در رکاب ولایت بر می شماری که باید تا آخرین لحظه در سنگر بمانی و بجنگی، اگر این آرمان توست که ظاهرا" هم همین است پس استوار بایست و بدان دعای خیر ملتی را پشت سر خود داری که آرزو می کنند تیم دیپلماسی خارجه ما که اکنون سخت ترین و فشرده ترین دوران کاری خود را می گذراند موفق باشد.
نقل از سایت الف


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 1024 زمان: 8:18 تاريخ: سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:آقای ظریف متاسفم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت